niedziela, 8 września 2019

Rejs na wyspę Brać. Chorwacja

Ostatni odcinek o pobycie moim w Chorwacji na początku lipca tego roku.
      Wycieczka na wyspę Brać była całodzienna. Statkiem w obie strony i z dobrym obiadem i winem na statku. Obiad bardzo smaczny. Były ryby i można było dostać dokładkę. Napoje do oporu.  Sok pomarańczowy, wino i coś tam jeszcze. Co jakiś czas coś słodkiego. Bardzo mile to wspominam. I oczywiście słonko cały czas! 
      Na wyspie Brać niej mniej ludzi niż gdzie indziej bo po prostu nie można autem tak z drogi zajechać. Bardzo to mi się podoba. Dużo nowych budynków z miejscowego wapienia. Na tej wyspie jest uczelnia artystyczna. I tam między innymi wyrabiają pamiątki z miejscowego wapienia. Po prostu piękne. Są na fotkach poniżej.
      Myślę pojechać tam w przyszłym roku prywatnie. Zdobyłem odpowiednie kontakty. Słońce, woda turkusowa, ciepła , ciszej niż gdzie indziej. Czego więcej potrzeba? Przejechaliśmy mniej więcej 2000 km po Chorwacji. Drogi bardzo dobre. Zero dziur. Autostrady poprzebijane przez góry. A trzeba pamiętać, że tu stosunkowo niedawno wojna była. Jakie jeszcze spostrzeżenia?
      Otóż dużo mniej ludzi tatuowanych niż w Polsce nad Bałtykiem. Całych w tatuażach to w ogóle nie widziałem. I słonko cały czas. Nie ma polowania na słońce jak nad Bałtykiem. Adriatyk tu jest bardziej zasolony, więc można swobodnie leżeć na wodzie. Szpanerów też nie widziałem. 
     Dlaczego wcześniej nie byłem w Chorwacji? Po prostu błędnie myślałem, że jest pewnie przereklamowana, że to snobizm ludźmi tam kieruje, itp, itd. Piszę to akurat jak w Warszawie pada leki deszcz i jest ponuro. Ale deszcz u nas jest potrzebny.
     Teraz wypada zapracować na wyjazd przyszłoroczny trochę inaczej zorganizowany i dłuższy.
Pozdrowienia dla wszystkich. Zapraszam do obejrzenia fotek i filmów. Wszystkie z wyprawy na wyspę Brać.
Vojtek
KLIKAJ W FOTKI CELEM POWIĘKSZENIA

I filmik zwyczajowo (Raj na Ziemi) 

I film na YT

12 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia! Z przyjemnością popłynęłabym znów na Brač, choć byłam tam już czterokrotnie ;) Z tego białego wapienia zbudowany jest amerykański Biały Dom, naprawdę! Od wielu lat mam w salonie misę wyciosaną z tegoż kamienia, kawałek Brača na codzień. Pozdrawiam z nieco już jesiennego Lionu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. W Warszawie teraz pada i zmokłem jadąc do apteki na Tarchomin. Pozdrowienia serdeczne.
      Vojtek

      Usuń
  2. Klik dobry:)
    Przeczytałam, zdjęcia i filmiki obejrzałam. Serdecznie pozdrawiam i życzę realizacji planów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie plany, żeby tam pojechać na dłużej :)\ Zobaczymy jak wyjdzie. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. To wspaniałe plany. Oby się udało. Ja zawsze mawiam: nie będzie cię tam, gdzie nie dojdziesz, o!

      Usuń
  3. Vojtku
    Piękne te Twoje podróże, zawsze bogate w opisy ciekawych miejsc z dodatkiem zdjeciowym🤗🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pokazuję co widzę po prostu. Chciał bym tam być w roku przyszłym znacznie dłużej. Pozdrawiam serdecznie.
      Vojtek

      Usuń
  4. Witaj Vojtek.
    Fajne i ciekawe są twoje podróże, że o zdjęciach nie wspomnę.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe na swój sposób jest wszystko co\ mnie otacza. Tak ja myślę. Pozdrowienia i jadę do Ciebie :)

      Usuń
  5. Wow , pozazdroscilam , może ja też tam się wybiorę. Pomyślę i zadziałać, żeby za późno nie było. 😉😆

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę warto! Ja to się dziwię dlaczego wcześniej tam nie byłem? Pozdrowienia żoliborskie póki co.

      Usuń
  6. O jak tam ślicznie . Od lat marzy mi się wyprawa do Chorwacji. Niesamowite zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Jak zostawisz czytelny ślad, to zawsze odpowiadam!
Jeśli podajesz stronę internetową to KONIECZNIE adres poprzedź http:// To wtedy po kliknięciu w link od razu otworzy się Twoja strona internetowa lub Twój blog.
Jeśli nie masz konta na GOOGLE to możesz dać komentarz jako ANONIMOWY. Lub też możesz podać Twoją stronę internetową i imię lub nick