sobota, 6 listopada 2021

Dubaj i sąsiednie Emiraty

 Od 13 października tego roku przez 8 dni przebywałem w Dubaju i sąsiednich Emiratach. Planowałem tą wycieczkę od dawna. Wycieczkę bardzo dobrze zrealizowało biuro turystyczna Rainbow z siedzibą w Warszawie. Inny kontynent, inna cywilizacja.  To mnie bardzo pociągało żeby zobaczyć osobiście. I zrealizowałem swoje marzenie.  Nie łatwo jest to w skrócie opisać. Najpierw ludzie. Uśmiechnięci, uprzejmi, uczynni ale nie nachalni. Bałem się że słabo wytrzymam temperatury w cieniu + 35 stopni. Ale wytrzymałem bez problemu!  Jest klimat suchy, pustynny to się lepiej znosi takie temperatury. Przystanki autobusowe z klimatyzacją. Też bałem się jedzenia. Ale jadłem wszystko i żadnych sensacji nie miałem! :) Chciałem zobaczyć i być na najwyższym budynku świata i byłem! Niesamowite wrażenia! Ponad trzykrotnie większy od Pałacu Kultury! To się wydaje nierealne ! A jednak stoi. Lodowiska też widziałem i stok narciarski w Dubaju też widziałem. Byłem też nad Zatoką Perską i się w niej kąpałem. I też wycieczka nad Ocean Indyjski i kąpiel. Fantastyczna, ciepła woda. To wszystko powstało prosto na pustyni. Tak jak w mikro skali u nas Gdynia powstała z wioski rybackiej. Prosto na piasku. Naprawdę jest mi to trudno wszystko opisać. Jak ktoś będzie miał konkretne pytania to odpowiem oczywiście. Kontakt do mnie jest podany. Po prostu byłem i jestem bardzo zadowolony!!! Proszę obejrzeć fotki i filmik z najwyższego budynku na świecie Burj Kalifa. 828 metrów. Taras widokowy na 126 piętrze. Arabowie teraz ostro inwestują w turystykę. Ropa wiecznie nie będzie płynąć. Najbogatszym Emiratem nie jest Dubaj tylko Abu Dhabi. I każdy ma inne przepisy i na to trzeba uważać. Duże wrażenie przyniosła mi wizyta na pustyni i jazda autami po niej. Suchutki, czysty, drobny piasek. Tak jak drobniutka sól. Film z pustyni niedługo zmontuję i wstawię. Ten post będę uzupełniał na raty:)  Byliśmy w meczecie i można było fotografować i filmować. Nawet modlitwę. Byłem pozytywnie zaskoczony. Bo przed wylotem to dostawałem informacje żeby uważać z fotografowaniem.

KLIKNIJ W FOTKĘ CELEM POWIĘKSZENIA
































Wszystkie fotki wrzucam tu Tu są wszystkie fotki z wycieczki

A tu jest film z najwyższego budynku świata:  Najwyższy budynek świata.
A tu film z jazdy autami po pustyni: Rajd autami po pustyni

Post jeszcze uzupełnię. Ahoj przygodo :) !


26 komentarzy:

  1. WOW, nie mogłam oderwać oczu od tych zdjęć. Zwłaszcza miasta z góry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam serdecznie. Fotki z góry wyglądają jak z samolotu :) Dobrego dnia.

      Usuń
  2. Tez byłam na Bałkanach. 8 dni podrozy po roznych miastach i panstwach. Zaraz jak tylko byla możliwosc wyjazdu , rzecz jasna z paszportem covidowym. Moze tez cos tam ookaze u siebie..
    Kolezanka bardzo chce jechac do Dubaju. Moze sie z nia wybiore ale wpierw tez na wucieczke z Rainbawu do Wiednia i Budapesztu. Na wiosne planuje inna kolezanka jest chetna ze mna jechac. Czyli byleby zdrowie i mozliwosc wyjazdu byla.. To o reszte bedzie łatwiej.
    Rowniez z inbej malej firmy jezdze sobie po muadtach w Polsce. Bo z przewodnikami widzi sie to, co samemu trudno dostrzec..Moze i po rodzinnym miescie udam sie na wycieczke z przewodnikiem. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę u mnie. Dobrze napisałaś. Z przewodnikiem się więcej widzi. W tym roku byłem tez na rejsie żaglowym w Chorwacji. Więc wakacje miałem wyjątkowo udane. Za co Bogu dziękuję. Oby tylko zdrowie było i chęć! Fotki jeszcze dodaję. I filmik zrobię. Pracuję wiec ilość dni urlopu mam ograniczone. Serdecznie pozdrawiam i ahoj przygodo.

      Usuń
  3. Witaj Vojtek.
    Nie byłem i pewnie już nie bedę w tych stronach. Bo i kasa i kondycja fizyczna, aczkolwiek psychiczną mam super.
    Jednak czytając twój wpis i oglądając zdjecia myślę sobie, że na ch... mi się tam tułać, jak mam podane na talerzu.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja to się lubię tułać :) I tam mam od wczesnych lat :) na razie dzięki Bogu zdrowie dopisuje. I to jest najważniejsze! Pozdrawiam serdecznie i ahoj przygodo.

      Usuń
  4. No coz , te zdjecia fantastyczne pokazuja , co z biednego dawno, dawno temu, moga zrobic pieniadze, pieniadze i wspolczesna technologia, wiedza itd.
    Choc tez historia tam jest i wspaniala jak w kazdym regionie swiata.
    Dobrze , niech Polaczki patrza , ze Araby to nie tylko biedni tułacze z krajow objetych wojna , co sie ich boja na wschodniej granicy. Fakt , ze Unia placi nam za te blokade.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze napisałaś. Dzięki ropie zrobili tu Arabowie wielki skok cywilizacyjny. Bardzo mi się podobało i raz jeszcze chyba polecą ale inna trasą. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Klik dobry:)
    Nie byłam i już nie będę. Prawdę mówiąc, nigdy mnie jakoś do Dubaju nie ciągnęło.
    Zdjęcia fantastyczne!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za wizytę u mnie. Mnie ciągnie w różne strony ale czasu coraz mniej :)

      Usuń
  6. Przepraszam, że nie na temat, czy mogę użyć Pana zdjęcia z Marszu Niepodległości na moim tt?
    Z poważaniem,
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  7. Zabierz mnie ze sobą! Po prostu marzę, żeby zwiedzić Dubai!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozdrawiam Cię Wojtku. Zaczęłam znowu blogować. Piękna relacja, pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam serdecznie i myślę że skutecznie :)

      Usuń
  9. Klik dobry:)
    Pozdrawiam serdecznie, świątecznie. Wielu jeszcze ciekawych podróży życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie zdrowych Świąt i dobrego całego nowego roku 2022 !

      Usuń
  10. Witaj.
    Piękne zdjęcia i widoki.
    Dubaj jest piękny.
    Pozdrawiam.
    Zapraszam do siebie.
    krzysiekpolcyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuje bardzo i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję Ci bardzo. Ale nie wiem jak u Ciebie dać komentarz??? Bardzo cenię Mohamada Salaha !

    OdpowiedzUsuń
  13. Halo! Halo! A gdzież to bywasz Vojtku, że Ciebie ani widu, ani słychu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dziś s wróciłem z Grecji i może w ciągu dwóch tygodni dam post.

      Usuń
  14. Witaj Vojtku, po przerwie dłużej!
    Super foto-relacje i dobrze, że u Ciebie się dzieje😊
    Pozdrowionka zostawiam, zdrowia życzę🤗🍀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dzieje się ale zacząłem mieć kłopoty ze zdrowiem :).

      Usuń

Jak zostawisz czytelny ślad, to zawsze odpowiadam!
Jeśli podajesz stronę internetową to KONIECZNIE adres poprzedź http:// To wtedy po kliknięciu w link od razu otworzy się Twoja strona internetowa lub Twój blog.
Jeśli nie masz konta na GOOGLE to możesz dać komentarz jako ANONIMOWY. Lub też możesz podać Twoją stronę internetową i imię lub nick