czwartek, 19 grudnia 2019

Wigilia na Ząbkowskiej na Pradze

15 grudnia 20119 roku dość przypadkowo uczestniczyłem w Wigilii ulicznej na Warszawskiej Pradze. Dowiedziałem się o niej z Internetu. Bardzo dobre i potrzebnę przesięwzięcie.
       Ja atmosfery czy magi Świąt już dawno nie czuję. Odeszła wraz z dzieciństwem, młodością i moimi rodzicami. Święta teraz widzę głównie jako totalne namawianie do kupowanie wszystkiego! Święta to teraz galerie handlowe, sklepu bazary. I automatyczne(bo tak wypada) dawanie prezentów. I narady komu co sprezentujemy, kogo można pominąć kogo nie, komu się musimy zrewanżować a komu nie. I automatyczne seryjne życzenia jak z kałasznikowa. Mnie to po prostu wkurza!
      Ale właśnie na Wigilii na ulicy Ząbkowskiej na Pradze poczułem magię Świat Bożego Narodzenia. I tam miałem bardzo dobry humor i odzyskałem wiarę, że może być normalnie i bez promocji :) Grano piękne polskie kolędy i my uczestnicy też śpiewaliśmy. Teksty były wyświetlane na tablicach. Zupa grzybowa gotowana na ulicy, namioty ze stołami wigilijnymi i oczywiście wszystko bezpłatnie. Zupa była naprawdę bardzo dobra. A co do prezentów to są one fajne ale jak są NIESPODZIANKĄ a nie obowiązkiem. Ja taki prezent dostałem w firmie. Wezwała mnie pani kadrowa i powiedziała, że jak wezmę zaległy urlop do końca roku to dostanę sporą premię urlopową. No i jestem na urlopie płatnym oczywiście + premia urlopowa. Dostanę też premię noworoczną. A pracuję tu niecałe 4 miesiące :)! Są ze mnie bardzo zadowoleni.  Umowę drugą mam do 26 sierpnia 2022 roku. Do pracy mam się zgłosić 2 stycznia 2020.
Wszystkiego najlepszego na Boże Narodzenie i Nowy  Rok 2020. Najbardziej życzę Wam zdrowia i braku samotności.
Vojtek na urlopie :)
KLIKAJ W FOTKI CELEM POWIĘKSZENIA

I filmik tradycyjnie

Gotowanie zupy grzybowej.

17 komentarzy:

  1. Klik dobry:)
    Zastanawiam się, dlaczego takie Wigilie nie odbywają się w Wigilię - dzień poprzedzający Boże Narodzenie? Myślę,że samotni i biedni w tym właśnie dniu najbardziej potrzebują bliskości drugiego człowieka i ciepłej zupy grzybowej. W inne dni nie brakuje punktów wydawania bezpłatnych obiadów. Chyba natrudniej jednak ofiarować komuś czas i obecność właśnie w Wigilię.
    Pozdrawiam serdecznie. Do Siego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zastanawiałem się nad tym. Może organizatorzy dadzą odpowiedź? Wszystkiego najlepszego na Boże Narodzenie i Nowy Rok 2022

      Usuń
  2. Drogi Vojtku!
    Nawet śniegu już nie ma w grudniu.
    Ludzie mniej życzliwi, pozamykani w czterech ścianach.
    Życzenia sztuczne SMS- owe często!
    I Tobie zdrowia nade wszystko, uśmiechu i samych dobrych dni, nie tylko na święta życzy od ♥️ Morgana
    🎄🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie Ci dziękuję i pojawię się u Ciebie złożyć życzenia. Bądź zdrowa i kolorowa zawsze!

      Usuń
    2. Ale jak do Ciebie na blog trafić???? Klikam w Morganę i się na Twoim blogu nie znajduję.

      Usuń
    3. Pisałam z telefonu.
      Myślałam, że masz zapisany adres bloga w linkach.
      http://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

      Usuń
    4. Dziękuję bardzo i pozdrawiam.

      Usuń
  3. Witaj Vojtek.
    Już ci kiedyś mówiłem, że się w czepku urodziłeś.
    Wigilia na Ząbkowskiej na Pradze ma swój urok, tak jak i Praga.
    Szkoda, że tak wielu samotnych wokół nas.
    My nadal robimy wigilię u nas, choć powoli dzieci zaczynają od nas przejmować pałeczkę i niektóre robią ją u siebie.
    Może kiedyś będę z żoną chodzić do nich...
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michale. Życie to sinusoida i dobrze o tym pamiętać. Do tej firmy składałem cv dwukrotnie. Za drugim razem przyjęli. I się z tego cieszę bardzo. Pieszo do pracy idę. Życzenia złożę Ci u Ciebie. Do Siego Roku!

      Usuń
  4. Witaj Vojtek.
    Dziękuję za komentarz i zapraszam ponowsnie do naszego teatru
    Pozdrawiam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  5. No to pysznej zabawy , bo o to chodzi w czasie Świat , radości i oczywiście zdrowia . Wcześniej ludzie byli bardziej otwarci na siebie. Nie wiem , czy to z odzyskaniem " niepodleglosci" , po " solidarności " zostało pustoslowie ?... ;) .. dalej nie będę pisała by nie psuć radosnego nastroju... tak się zmieniliśmy ?.. I nie mówię tylko o starości. Hihihi... radości w życiu , nie tylko w czasie Świat i co najważniejsze , życzliwych ludzi dookoła życzę. 😊🎄🎅⛄❄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Czasy się zmieniły i my się zmieniliśmy. Humoru mo nie popsujesz. Ja już myślę co będę robił po Świętach. Lidczę, że będą ciekawsze rzeczy niż sprzątanie i obżeranie się :) I kombinowanie co komu kupić czego jeszcze nie miał czy nie widział. Pozdrowienia wigilijne.

      Usuń
  6. Piękna impreza. Miło, że pomaga się w czasie świątecznym ludziom, że jest otwartość i ciepło.
    Piękne zdjęcia. Cieszymy się Wojtku, że dowiedziałeś się o tej wigilii i cudownie ją zaprezentowałeś. Świątecznych dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dowiedziałem się i od razu poszedłem. Dziękuję za wizytę i zaraz wpadnę do Ciebie.

      Usuń

Jak zostawisz czytelny ślad, to zawsze odpowiadam!
Jeśli podajesz stronę internetową to KONIECZNIE adres poprzedź http:// To wtedy po kliknięciu w link od razu otworzy się Twoja strona internetowa lub Twój blog.
Jeśli nie masz konta na GOOGLE to możesz dać komentarz jako ANONIMOWY. Lub też możesz podać Twoją stronę internetową i imię lub nick