piątek, 6 października 2017

List ze Szczyrku nr 3. Bielsko Biała.

W niedzielę wyskoczyłem sobie do Bielska Białej. To  najbliższe większe miasto niedaleko Szczyrku. Około 18 km. 
      Byłem tu z rodziną na wakacjach w pierwszej połowie lat 70 tych. Pamiętam tylko, że jak szliśmy ulicami to widziałem przez otwarte okna i słyszałem pracę maszyn włókienniczych.
Teraz w byłych fabrykach włókienniczych jest zupełnie co innego ale same budynki pozostały wyremontowane pięknie. 
      Bielsko Biała też kojarzyły nam się ze Studiem Filmów Rysunkowych. Czyli Ojczyzną Bolka i Lolka :)
Uwagę zwraca dworzec kolejowy też pięknie odrestaurowany I można nawet tam zrobić RTG zęba :)!
     Panoramę Bielska Białej  oglądamy na przykład z Klimczoka. Ale o wycieczce na Klimczok będzie innym razem.
    Budynki historyczne, zabytkowe nadają charakter miastu. I jeszcze bardzo dobrze jak rzeka jest. A w Bielsku Białej rzeka jest!
      Czasami mnie się pytają jak długo tu będę. Sam nie wiem :) Natomiast im dłużej jestem poza Warszawą tym chętniej tam powracam. Warszawę kocham najbardziej po prostu.
I w Warszawie jest zawsze najwięcej zmian. Trudno za tym nadążyć.
Po prawej stronie na górze jest  FotoEksperss. Co parę dni będę tam umieszczał wybraną fotkę z wiadomością regionalną.
Do następnego razu.
Vojtek

KLIKAJ NA FOTKI CELEM POWIĘKSZENIA

I zwyczajowo filmik

I cały film na YT. Niespełna 4 minuty. Zapraszam !


THE END

12 komentarzy:

  1. Bielsko Biała to miasto bardzo ładne i równie ciekawe. W administracyjnych granicach Bielska Białej znajduje się 17 szczytów górskich. Klimczok to tylko jeden z tych szczytów. Miałam rodzinę w Bielsku, którą czasami odwiedzaliśmy. Teraz mieszkają w świętokrzyskim. Jednak nadal mam rodzinę w Oświęcimiu. Kiedy ostatni raz tam byliśmy nie mogłam powstrzymać się od pojechania do Szczyrku i wjazdu (!) na Szyndzielnię. Na Klimczok stamtąd to spacerek. To są przepiękne okolice, do których zawsze chce się wracać.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja w Oświęcimiu raz byłem służbowo. Spałem w hotelu klubu sportowego |Unia Oświęcim. Kupowałem tworzywo sztuczne polistyren. Produkują tam w zakładach chemicznych. Pozdrowienia górskie :)
      Vojtek

      Usuń
  2. Ciekawie wygląda Bielsko-Biała na twoich zdjęciach,
    piękne budynki...
    Bolek i Lolek znam to znam i moje dzieci znają...kiedy to było :-)
    A Warszawa to wiadomo, nikt jej nie zastąpi...
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Powtarzam takie budynki nadają charakter miastu. To jest jego historia i najczęściej wizytówka. Pozdrowienia ze |Szczyrku
      Wojtek

      Usuń
  3. Tekst meski, rzeczowy, treściwy ,ale zdjęcia i filmiki ciesza ogromnie. Nie pytam :jak długo" tylko czekam na dalszy ciag. Pozdrawiam Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrowienia Małgosi. Najważniejszy jest CIĄG DALSZY ŻYCIA :)

      Usuń
  4. Cześć Vojte.
    Znam te okolice, bo byłem tak parę lat temu.
    Pozdrawiam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poznaję po raz drugi po kilkudziesięcioletniej przerwie.
      Pozdrowienia górskie

      Usuń
  5. Przepiękne te kamienice! Aż miło popatrzeć, a na dodatek serce rośnie widząc jak pięknie są utrzymane.
    Pozdrawiam z jesiennej, ponurej Warszawy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję okres w przyrodzie teraz ponury ale w sercu ponuro nie mam.
      Szczyrk pozdrawia

      Usuń
  6. Vojtku drogi!
    Piękna, jak zawsze Twoja foto-relacja:) miasteczko cudne i aż chciało by się tam teraz być:)
    Serdecznosci ślę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, pięknie jest, pozdrawiam serdecznie
      Vojtek

      Usuń

Jak zostawisz czytelny ślad, to zawsze odpowiadam!
Jeśli podajesz stronę internetową to KONIECZNIE adres poprzedź http:// To wtedy po kliknięciu w link od razu otworzy się Twoja strona internetowa lub Twój blog.
Jeśli nie masz konta na GOOGLE to możesz dać komentarz jako ANONIMOWY. Lub też możesz podać Twoją stronę internetową i imię lub nick